SERIA 9 TTV
Silnik
Większa wydajność przy obniżonym zużyciu paliwa
Silnik nowego modelu z Serii 9TTV wyróżnia się najwyższą efektywnością przy minimalnym spalaniu paliwa. To osiągnięcie symbolizują sześciocylindrowe silniki Deutz TTCD 7,8l, które oferują moc od 295 do 336 KM. Zastosowano w nich podwójne turbodoładowanie, chłodnicę powietrza doładowującego, a także system wtrysku paliwa Deutz Common Rail o ciśnieniu 2000 bar, co pozwala spełnić normę emisji spalin Tier 4 final przy użyciu technologii SCR z AdBlue, pasywnego filtra DPF i EGR.
Reakcja silników na zmiany obciążenia jest błyskawiczna, osiągając około 90% maksymalnego momentu obrotowego przy 1000 obr./min, utrzymując maksymalny moment w przedziale 1200–1600 obr./min. Niskie prędkości obrotowe stanowią unikatową cechę tych silników nowej generacji, które łatwo uruchamiają się w niskich temperaturach. Dzięki zastosowaniu zaawansowanych technologii SCR, DPF i EGR, jednostki napędowe serii 9TTV odpowiadają surowym normom emisyjnym Euro V.
Seria 9 TTV
SKONSTRUOWANY, BY MAKSYMALIZOWAĆ WYDAJNOŚĆ
Modele ciągników rolniczych DEUTZ-FAHR Serii 9TTV to najnowocześniejsze, wysoce inteligentne ciągniki z silnikami wysokiej mocy, które pozwalają zmaksymalizować wydajność prowadzonych prac. Seria 9TTV to wyjątkowo wysoki poziom komfortu pracy, zautomatyzowane funkcje oraz innowacyjne rozwiązania technologiczne, a wszystko to przy zredukowanych kosztach eksploatacji i obsługi samego ciągnika. Każdy z podzespołów modeli Serii 9TTV jest wysoce innowacyjny i reprezentuje najlepsze rozwiazania stosowane w tego rodzaju ciagnikach, jakie dostepne są obecnie na rynku.
NAPĘD
PRZEKŁADNIA TTV - MAKSYMALNA WYDAJNOŚĆ OD 0,2–60 KM/H
Zaawansowana przekładnia TTV sterowana elektronicznie w modelach Serii 9TTV gwarantuje optymalne dopasowanie do różnorodnych zadań rolniczych. System TTV łączy zalety mechanicznej przekładni z elastycznością hydrostatycznej, dzięki zastosowaniu czterech zestawów przekładni planetarnych oraz układu hydrostatycznego składającego się z pompy i silnika hydraulicznego.
Dzięki wielotarczowym sprzęgłom mokrym możliwe jest płynne przechodzenie między poszczególnymi biegami, co umożliwia pracę w szerokim zakresie prędkości od 0,2 do 60 km/h. W pracy polowej, przy prędkościach 7–15 km/h, napęd przekazywany jest głównie przez przekładnię planetarną, co stanowi około 95% siły napędowej bez bezpośredniego udziału hydrostatu.
Podczas jazdy z wyższymi prędkościami udział ten wynosi średnio 90%. Minimalizacja wykorzystania pompy i silnika hydraulicznego znacząco obniża straty mocy, zapewniając szybką odpowiedź na zmiany prędkości, płynne przyspieszenie w różnych warunkach, wyższą dynamikę oraz oszczędną eksploatację. Wydajność przekładni TTV doskonale sprawdza się również w trudnych warunkach pracy na polu.
WOM
TRZY PRĘDKOŚCI WOM, PRĘDKOŚCI EKONOMICZNE
Implementacja trzech prędkości obrotowych wałka odbioru mocy (WOM) na tył (540ECO, 1000, 1000ECO) i jednej prędkości dla WOM przedniego (1000 lub 1000ECO) znacząco zwiększa efektywność i skuteczność pracy przy użyciu nowych modeli Serii 9TTV. Dzięki możliwości pracy z narzędziami montowanymi zarówno z tyłu, jak i z przodu ciągnika, maszyna ta oferuje dużą wszechstronność. Używanie prędkości ekonomicznych ECO dla WOM umożliwia efektywne napędzanie narzędzi przy niższych obrotach silnika, co skutkuje mniejszym zużyciem paliwa oraz redukcją poziomu hałasu i wibracji.
Selekcja prędkości wałka jest intuicyjna, za pomocą przełączników znajdujących się na prawej konsoli, a jego aktywacja odbywa się poprzez przyciski na podłokietniku. Dodatkowo, ciągnik wyposażony jest w funkcję AutoWOM, która automatyzuje proces uruchamiania napędu wałka odbioru mocy podczas opuszczania ramion podnośnika oraz jego wyłączanie przy ich podnoszeniu, co dodatkowo podnosi komfort i efektywność pracy.
HYDRAULIKA I PODNOŚNIK
POMPA O WYDAJNOŚCI DO 210 L/MIN, PODNOŚNIK O UDŹWIGU 12 TON
W nowej Serii 9TTV zaimplementowano zaawansowany układ hydrauliczny z pompą Load Sensing o zmiennych parametrach wydajności do 210 l/min, który umożliwia obsługę do ośmiu obwodów hydraulicznych – sześć z nich jest zlokalizowanych z tyłu, a dwa z przodu ciągnika. Układ ten pozwala na proporcjonalne sterowanie wszystkimi ósmi obwodami. Dwa z zaworów można kontrolować za pośrednictwem przełączników na wielofunkcyjnym joysticku, trzy za pomocą dodatkowego joysticka hydrauliki, a pozostałe trzy – przy użyciu przełączników umieszczonych na podłokietniku.
Użytkownik ma możliwość łatwego programowania przepływu oleju (w zakresie od 1 do 100%) oraz czasu jego dostarczania (od 1 do 60 sekund) poprzez menu iMonitora lub dedykowane przyciski na podłokietniku. Standardowym wyposażeniem Serii 9TTV jest system Load Sensing. Dodatkowo, ciągnik posiada oddzielną pompę hydrauliczną dla układu kierowniczego, co zapewnia łatwość prowadzenia maszyny w każdych warunkach, nawet przy niskich obrotach silnika.
Seria 9TTV od DEUTZ-FAHR jest wyposażona w elektroniczny podnośnik tylny EHR o maksymalnym udźwigu 12000 kg oraz przedni EHR o udźwigu do 5000 kg. Ramiona przedniego podnośnika są składane, co umożliwia zmniejszenie rozmiarów ciągnika podczas niewykorzystywania. Do sterowania wybranymi funkcjami hydraulicznymi oraz ruchem ramion tylnego i przedniego podnośnika zainstalowano przyciski na błotnikach tylnych oraz przy przednim podnośniku, co zwiększa ergonomię obsługi.
OSIE
KOMFORT I BEZPIECZEŃSTWO: PRZY PRĘDKOŚCI I Z DUŻYMI OBCIĄŻENIAMI
DEUTZ-FAHR w Serii 9TTV prezentuje najwyższy standard w zakresie bezpieczeństwa biernego i aktywnego. Wszystkie ciągniki tej serii są wyposażone w innowacyjny układ hamulcowy PowerBrake, który oferuje znacznie większą efektywność hamowania przy minimalnym wysiłku potrzebnym do wciśnięcia pedału hamulca. System ten korzysta z oleju przekładniowego podawany pod wysokim ciśnieniem, aby zwiększyć moc hamowania. Modele osiągające prędkość do 60 km/h, zgodnie z regulacjami drogowymi w różnych krajach, wyposażone są dodatkowo w hamulce o dużej średnicy z suchymi, zewnętrznymi tarczami oraz zaciskami – technologię zaczerpniętą z sektora motoryzacyjnego, gdzie połowa siły hamującej skupiona jest na przedniej osi. W momencie hamowania, dla zwiększenia efektywności, automatycznie aktywowany jest napęd na przednią oś.
Każdy model Serii 9TTV standardowo wyposażony jest również w EPB (Elektryczny Hamulec Postojowy), z łatwo dostępnym, dużym przyciskiem sterowania umieszczonym na podłokietniku. EPB automatycznie dezaktywuje się po wyborze kierunku jazdy i wciśnięciu pedału gazu, co zapewnia płynne przejście od postoju do ruchu. Z myślą o bezpieczeństwie, hamulec postojowy jest także aktywowany automatycznie w przypadku opuszczenia fotela przez operatora, co dodatkowo podnosi poziom bezpieczeństwa użytkowania ciągników z tej serii.
KABINA
KABINA MAXI VISION II. WEJDŹ I CIESZ SIĘ KOMFORTEM
Kabina MaxiVision II oferuje operatorom przestronne środowisko pracy, wykończone wysokiej jakości materiałami w nowej palecie barw DEUTZ-FAHR, tworząc komfortowe i przyjazne miejsce do pracy. Przezroczysta panoramiczna przednia szyba MaxiView, duże szyby boczne i uchylna szyba tylna, a także obszerny szklany szyberdach, zapewniają wyjątkową widoczność we wszystkich kierunkach. Kontrola nad funkcjami ciągnika jest intuicyjna dzięki przyciskom, dźwigniom i przełącznikom rozmieszczonym na podłokietniku i prawej konsoli, a także zaawansowanemu menu iMonitora. Uzupełnieniem jest dodatkowy wyświetlacz na słupku kabiny prezentujący kluczowe informacje o pracy ciągnika oraz panel WOLP do sterowania oświetleniem z funkcją zapamiętywania ostatnio używanych reflektorów, co ułatwia obsługę w różnych warunkach.
Ergonomia stanowiska operatora jest podkreślona przez regulowany wraz z kierownicą panel zegarów, co umożliwia idealne dopasowanie pozycji do potrzeb każdego użytkownika. Kabina jest w pełni odizolowana od komory silnika, co w połączeniu z przestrzenią między szybą a maską, skutecznie redukuje hałas do 68 dB, zapewniając spokojną atmosferę pracy.
Komfort jazdy podnosi pneumatyczny system amortyzacji kabiny oraz ergonomiczne, pneumatycznie amortyzowane siedzenie operatora i miękki fotel pasażera, oba wyposażone w pasy bezpieczeństwa.
Praktyczność kabiny podkreślają liczne schowki, w tym zamykany schowek na drobne przedmioty, uchwyty na napoje, uchwyt na smartfon oraz chłodzony schowek pod siedzeniem pasażera.
Zaawansowany pakiet oświetlenia z reflektorami Halogenowymi, Xenonowymi i LED zapewnia doskonałą widoczność podczas pracy nocnej, a podświetlane przyciski ułatwiają obsługę ciągnika w każdych warunkach.
Ciągnik może być również wyposażony w nowoczesny iMonitor 2 generacji z 12-calowym, kolorowym ekranem dotykowym, który nie tylko kontroluje funkcje ciągnika, ale także umożliwia zarządzanie parametrami pracy maszyn zgodnych z ISOBUS oraz wspiera system rolnictwa precyzyjnego AGROSKY, eliminując potrzebę montowania dodatkowych sterowników w kabinie.
TECHNOLOGIA
NAJNOWSZE ROZWIĄZANIA TECHNICZNE
ComforTip Professional umożliwia operatorom ciągników DEUTZ-FAHR programowanie sekwencji działań, które maszyna może wykonywać automatycznie, na przykład podczas manewrów na końcach pola. Dostępna jest opcja zapisu do 16 różnych programów, każdy z nich z 32 funkcjami, co pozwala na stworzenie dedykowanego zestawu działań dla różnych maszyn i zadań.
Zmiana kolejności funkcji w programie może odbywać się ręcznie, za pomocą przycisku na joysticku, lub automatycznie – w zależności od ustawionego czasu lub pokonanego dystansu. Programowanie odbywa się w sposób intuicyjny, poprzez wybór z listy zadań dostępnych w menu iMonitora, co pozwala na precyzyjne dostosowanie do potrzeb użytkownika. W przypadku ciągników bez iMonitora, programowanie możliwe jest poprzez aktywację trybu programowania i wykonanie zadanych operacji podczas pierwszego przejazdu.
ISOBUS jest kolejnym udogodnieniem w ciągnikach DEUTZ-FAHR, umożliwiającym sterowanie maszynami zgodnie ze standardem ISOBUS bez potrzeby instalowania dodatkowych urządzeń. Użytkownik może łatwo połączyć maszynę z ciągnikiem i sterować nią bezpośrednio z ekranu iMonitora.
AGROSKY to zaawansowany system rolnictwa precyzyjnego dostępny w ofercie DEUTZ-FAHR, który umożliwia prowadzenie ciągnika zarówno w trybie manualnym, z pomocą wizualnych wskazówek diodowych, jak i w pełni automatycznym, zależnie od wyposażenia i wybranej opcji prowadzenia. Dostępne są różne warianty systemu, w tym odbiorniki umożliwiające korzystanie z darmowego sygnału o różnym poziomie dokładności, jak również sygnału skorygowanego, co może wiązać się z dodatkowymi opłatami abonamentowymi.
INFO
NAJWYŻSZY POZIOM KOMFORTU OPERATORA
PERFORMANCE MONITOR w ciągnikach wyposażonych w iMonitor oferuje zaawansowane możliwości monitorowania pracy maszyny. Po skonfigurowaniu ustawień dotyczących pola i maszyny, operator ma dostęp do szerokiego zakresu parametrów roboczych, takich jak: czas trwania obecnej pracy, pozostały czas do zakończenia zadania na określonym polu, zużycie paliwa w litrach, przewidywane zużycie paliwa do zakończenia pracy, obszar przepracowany i pozostały do zakończenia, przebyty dystans, średnia prędkość, zużycie paliwa na godzinę, hektar czy kilometr, a także wydajność w hektarach na godzinę. Istnieje również opcja eksportu raportów do plików PDF i arkuszy Excel, co ułatwia analizę i zarządzanie pracą.
EASY STEER to system, który może być zintegrowany z ciągnikami serii TTV (6TTV, 7TTV, 9TTV) przygotowanymi do systemu AGROSKY. Dzięki EasySteer, operator może zmniejszyć liczbę obrotów koła kierownicy potrzebnych do pełnego skrętu przednich kół ciągnika, co ułatwia i przyspiesza manewrowanie, szczególnie przydatne na uwrociach pola. Szybkość działania systemu można dostosować w iMonitorze, gdzie dostępne są cztery poziomy regulacji.
ASM (Automatyczne Sterowanie Napędem) to funkcja automatyzująca zarządzanie napędem na cztery koła i blokadą mechanizmów różnicowych w zależności od prędkości, kąta skrętu oraz użycia hamulca. Dzięki temu systemowi, ciągnik dostosowuje napęd do aktualnych warunków jazdy, zapewniając optymalną trakcję i stabilność.
STRETCH CONTROL jest funkcją zaprojektowaną do pomocy operatorowi podczas zjeżdżania ze wzniesień. Aktywacja tej opcji pozwala na utrzymanie stałej prędkości zjazdu bez konieczności korzystania z hamulców, poprzez zablokowanie przełożenia układu napędowego, co zwiększa bezpieczeństwo i komfort pracy.
ZOBACZ INNE MODELE
Kontakt
Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, sugestie lub potrzebujesz wsparcia, jesteśmy tutaj, aby Ci pomóc.
Skontaktuj się z nami poprzez e-mail, telefon lub korzystając z formularza kontaktowego dostępnego na naszej stronie.
Spytkowice 54
34-745 Spytkowice
biuro@kracik.pl
ph.kracik@gmail.com
882 091 119
604 294 393