SERIA 5DF/DS/DV
Silnik
KOMPAKTOWE, WYDAJNE I ZAPROJEKTOWANE Z MYŚLĄ O ROLNICTWIE
Nowe silniki FARMotion Stage V, montowane w modelach Serii 5DF/5DS/5DV, to jednostki 3- i 4-cylindrowe, charakteryzujące się jeszcze większą mocą i oszczędnością. Wprowadzono imponujący zestaw innowacyjnych rozwiązań technicznych, takich jak elektronicznie sterowany wtrysk Common Rail o ciśnieniu do 2000 bar z 7-otworowymi wtryskiwaczami, elektronicznie sterowany wentylator wiskotyczny oraz filtr powietrza PowerCore, aby zminimalizować zużycie paliwa i zwiększyć wydajność.
Dzięki kompaktowej konstrukcji systemu oczyszczania spalin zachowano smukły kształt maski silnika, znany już z poprzednich wersji tych modeli, co zapewnia doskonałą widoczność z pozycji kierowcy oraz zachowanie bardzo dużego kąta skrętu kół. Oprócz nowych technologii wprowadzonych w celu spełnienia normy Stage V dotyczącej emisji, wszystkie silniki teraz oferują wyższy moment obrotowy i moc, sięgając nawet 116 KM w najmocniejszym modelu gamy.
SERIA 5DF/DS/DV
Stałe dążenie do doskonałości
Nowe modele serii 5DF/5DS/5DV, o całkowitej szerokości od 1166 do 1671 mm, zostały zaprojektowane z myślą o maksymalizacji wydajności w pracach na ograniczonej przestrzeni. Dzięki nowym, mocniejszym i bardziej ekonomicznym silnikom, 4- lub 5-biegowym przekładniom, 4 wersjom rozstawu osi od 2044 do 2216 mm oraz potężnym układom hydraulicznym oferowanym w niezliczonych wariantach, nowe modele zwiększają zakres możliwości i po raz kolejny stanowią punkt odniesienia pod względem bezpieczeństwa, komfortu i wydajności.
NAPĘD
MODUŁOWY, NIEZWYKLE WYTRZYMAŁY I SUPERWYDAJNY NAPĘD
Przekładnie modułowe w nowej Serii 5DF/5DS/5DV są wynikiem wieloletniego doświadczenia koncernu w tej dziedzinie. Charakteryzują się one modułowością i wydajnością we wszystkich dostępnych opcjach napędu, począwszy od w pełni zsynchronizowanej wersji mechanicznej z 12+12 przełożeniami, aż po wersję z 45+45 przełożeniami z trzema półbiegami Powershift. Ta ostatnia opcja oferuje rewers elektrohydrauliczny z możliwością regulacji w 5 poziomach, funkcją Stop&Go oraz sprzęgłem ComfortClutch, umożliwiającym łatwą zmianę biegów za pomocą przycisku na dźwigni zmiany biegów, bez konieczności naciskania na pedał sprzęgła. Funkcja Stop&Go pozwala na zatrzymanie poprzez naciśnięcie jedynie pedału hamulca, bez potrzeby używania pedału sprzęgła, co ułatwia i zwiększa bezpieczeństwo podczas sprzęgania maszyn oraz ruszania pod górę.
W przypadku wersji 5-biegowych możliwa jest jazda z prędkością 40 km/h przy ekonomicznej prędkości obrotowej silnika, natomiast standardowo dostępny jest superreduktor, który umożliwia pracę na najniższym biegu z maksymalną prędkością silnika wynoszącą zaledwie 200 metrów na godzinę.
WOM
MAKSYMALNA WSZECHSTRONNOŚĆ I WYDAJNOŚĆ
WOM w nowej Serii 5DF/5DS/5DV zapewnia nieograniczone możliwości konfiguracji. Standardowo montowany jest wałek o prędkościach 540/540ECO z wygodnym przełącznikiem umieszczonym przy stanowisku operatora. Dodatkowo istnieje opcja wyboru między końcówką stałą a wałkami wymiennymi. Przyciski sterowania umieszczone na tylnym błotniku są także dostępne.
Możliwe jest także dodanie prędkości 1000 obr./min oraz wałka synchro. Sterowanie automatyczne umożliwia aktywację/dezaktywację WOM w zależności od pozycji podnośnika. Ponadto dostępny jest przedni WOM o prędkości 1000 obr./min. Ergonomiczne i przemyślane rozmieszczenie elementów sterowania oraz zastosowanie logiki kolorów DEUTZ-FAHR sprawia, że obsługa WOM jest łatwiejsza, szybsza i bardziej precyzyjna, nawet dla mniej doświadczonych operatorów.
HYDRAULIKA I PODNOŚNIK
KONFIGUROWALNOŚĆ, MOC I PRECYZJA
Dla nowej Serii 5 DF/5DS/5DV marka Deutz-Fahr wprowadziła mocny układ hydrauliczny o dużych możliwościach konfiguracji. Pompy przeznaczone do obsługi podnośników i rozdzielaczy mogą osiągać maksymalny wydatek 68 l/min, natomiast drugi, niezależny układ hydrauliczny do obsługi układu kierowniczego korzysta z odrębnej pompy o wydajności od 20 do 40 l/min (w zależności od konfiguracji ciągnika), zapewniając płynność manewrowania także przy minimalnych obrotach silnika oraz podnoszeniu ciężkich ładunków lub korzystaniu z rozdzielaczy.
Z tyłu ciągnika dostępne są maksymalnie 3 obwody hydrauliczne z regulatorem wydatku oleju i swobodnym powrotem, podczas gdy z przodu przy kabinie można zamontować maksymalnie 5 przewodów hydraulicznych. Tylny podnośnik elektroniczny, montowany seryjnie, posiada maksymalny udźwig 3130 kg (2600 kg w wersjach DS i DV), z możliwością jego zwiększenia za pomocą siłowników wspomagających do 3940 kg. W standardowym wyposażeniu zawsze znajduje się tłumik drgań podnośnika. Jako opcja dostępne są stabilizatory hydrauliczne oraz mocny przedni podnośnik o udźwigu 1500 kg.
HAMULCE
NINNOWACYJNE ROZWIAZANIA DLA NAJWYŻSZEGO BEZPIECZEŃSTWA
Oprócz klasycznej osi przedniej, odporniej na wysokie obciążenia, w nowych modelach Serii 5DF/5DS/5DV można również zainstalować wyjątkowe, adaptacyjne przednie zawieszenie hydropneumatyczne z niezależną amortyzacją kół. To zawieszenie, w zależności od prędkości jazdy i kąta skrętu, optymalizuje swoją charakterystykę, zapewniając niezrównany komfort jazdy oraz stabilność. Oprogramowanie sterujące standardowo posiada funkcje Anti-dive i Anti-roll, które znacząco poprawiają zarówno bezpieczeństwo, jak i stabilność ciągnika. Funkcja Anti-dive przeciwdziała przechylaniu się do przodu podczas hamowania, skracając drogę hamowania, natomiast funkcja Anti-roll automatycznie dostosowuje sztywność układu na zakręcie, aby zoptymalizować stabilność i przyczepność, usztywniając zawieszenie zewnętrznego koła.
Aby maksymalizować przyczepność, mechanizm różnicowy DTC automatycznie przenosi moment obrotowy na koło przedniej osi, które ma lepszą przyczepność. W standardowym wyposażeniu znajduje się układ hamulcowy działający na wszystkie koła z tarczami w kąpieli olejowej, elektrohydrauliczne włączanie napędu na cztery koła i blokada mechanizmów różnicowych. Dodatkowo, jako opcja dostępny jest układ kierowniczy SDD, który przyspiesza manewry, zmniejszając o połowę liczbę obrotów kierownicy.
Kabina
NIESPOTYKANY KOMFORT
Dostępne są trzy wersje 4-słupkowej kabiny, zapewniające najwyższy poziom ergonomii i komfortu. Kabina posiada duże szyby, zapewniające dobrą widoczność. Podłoga jest całkowicie płaska, a kierownica (regulowana zarówno pod względem wysokości, jak i kąta) jest zintegrowana z deską rozdzielczą, która zawsze dostosowuje się do ustawień kierownicy, aby idealnie dopasować się do potrzeb każdego operatora.
Wszystkie główne elementy sterowania są umieszczone na nowej prawej konsoli, która opcjonalnie może zawierać dźwignię krzyżową do równoczesnego sterowania dwoma obwodami. InfoCentre w przejrzysty sposób pokazuje informacje na temat działania ciągnika; obok deski rozdzielczej można zamontować uchwyt do smartfona wyposażony w dwa gniazda USB. Podnoszony daszek zwiększa widoczność z tyłu, a duża przednia szyba zapewnia doskonałą widoczność z przodu. Dostępny jest również system filtracji kategorii 4, który skutecznie chroni kierowcę podczas zabiegów fitosanitarnych.
W nowej Serii 5 DF/5DS/5DV dostępne są także mocne reflektory robocze LED oraz fotel z zawieszeniem pneumatycznym.
ZOBACZ INNE MODELE
Kontakt
Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, sugestie lub potrzebujesz wsparcia, jesteśmy tutaj, aby Ci pomóc.
Skontaktuj się z nami poprzez e-mail, telefon lub korzystając z formularza kontaktowego dostępnego na naszej stronie.
Spytkowice 54
34-745 Spytkowice
biuro@kracik.pl
ph.kracik@gmail.com
882 091 119
604 294 393