loader image

Deutz Fahr: Profesjonalne Maszyny Rolnicze – Traktory, Kombajny

SERIA 5D

Silnik

ROLNICTWO WPISANE W DNA

W najnowszej wersji, silnik czterocylindrowy FARMotion 45 stosowany w modelach z serii 5D Stage V, zachowuje kompaktowe wymiary i elastyczność standardu poprzedniej wersji, ale przynosi redukcję zużycia paliwa oraz poprawę osiągów.

Pomimo posiadania jednej z największych pojemności skokowych w swojej klasie, silnik FARMotion 45 charakteryzuje się bardzo kompaktowymi gabarytami, co gwarantuje doskonałą widoczność z pozycji operatora oraz znakomitą zwrotność ciągnika.

Dzięki modułowej konstrukcji cylindrów i głowicy, silnik FARMotion 45 wyposażony został w zaawansowaną komorę spalania z automatyczną regulacją luzów zaworowych, elektronicznie sterowany wtrysk Common Rail o ciśnieniu do 2000 bar, 7-otworowe wtryskiwacze, wentylator Visco oraz filtr powietrza PowerCore. Takie rozwiązania umożliwiają zoptymalizowanie zużycia paliwa oraz redukcję poziomu hałasu, co przekłada się na wyższy komfort i efektywność pracy.

Mimo maksymalnej prędkości obrotowej silnika wynoszącej zaledwie 2200 obr/min, modele 5095D i 5105D oferują imponującą moc odpowiednio 95 i 106 KM przy 2000 obr/min, a maksymalny moment obrotowy osiąga odpowiednio 389 i 433 Nm przy 1400 obr/min. Model 5075D spełnia normę Stage V bez konieczności stosowania AdBlue. Dłuższe okresy między wymianami oleju (600 h) przyczyniają się do utrzymania niskich kosztów użytkowania. Seria 5D, podobnie jak inne ciągniki marki Deutz-Fahr z silnikami Stage V, posiada certyfikat zgodności z paliwami HVO (hydrorafinowanym olejem roślinnym), co czyni je gotowymi na wyzwania związane z redukcją emisji CO2 w nowoczesnym rolnictwie.

Seria 5D MY24: dla wmagających użytkowników

KOMPAKTOWA MOC DLA NOWOCZESNEGO ROLNICTWA

Seria 5D obejmuje modele modułowe i elastyczne z unikalnymi funkcjami, takimi jak Powershuttle ze sprzęgłem SenseClutch, Stop & Go, 3-stopniowa przekładnia Powershift, mechaniczny lub elektroniczny tylny podnośnik, elektrohydrauliczna blokada mechanizmu różnicowego i załączanie WOM oraz hamulce tarczowe na 4 koła. Jest to imponujący „pakiet”, zapewniający niezrównany komfort, wydajność i bezpieczeństwo!

Moc: 75-106 KM
Cylindry: 4
Ciężar: 3.575
Rozstaw osi: 2.271
NAPĘD

BEZKONKURENCYJNA WYDAJNOŚĆ, NIEZAWODNOŚĆ I PRODUKTYWNOŚĆ

Wszystkie warianty napędu oferują skrzynie biegów z maksymalną prędkością 40 km/h przy obniżonych obrotach silnika.

Dodatkowo, zawsze dostępny jest minireduktor, który umożliwia jazdę z prędkością zaledwie 200 metrów na godzinę przy krótkim przełożeniu i maksymalnych obrotach silnika. W zależności od wybranej wersji, zmiana kierunku jazdy może być dokonywana manualnie za pomocą dźwigni lub dźwigni Powershuttle ze sprzęgłem SenseClutch. W przypadku dźwigni Powershuttle, operator może regulować szybkość zmiany kierunku jazdy w 5 stopniach, a dostępna jest również funkcja Stop&Go, która umożliwia zatrzymanie i ponowne ruszenie ciągnikiem za pomocą jedynie pedałów hamulca, bez użycia sprzęgła. Te funkcje są szczególnie przydatne podczas pracy z ładowaczem czołowym.

Dodatkowo, dostępny jest przycisk sprzęgła ComfortClutch, który umożliwia zmianę biegu bez konieczności użycia pedału sprzęgła – wystarczy jedynie wciśnięcie przycisku na dźwigni zmiany biegów. We wszystkich wariantach napędu łatwo jest dobrać odpowiedni bieg do każdego zadania. W zależności od modelu skrzyni biegów, dostępnych jest aż 30+15 lub nawet 45+45 przełożeń (Powershift HML).

WOM

WSZYSTKO CO JEST POTRZEBNE, A NAWET WIĘCEJ

System WOM (Women-Owned Minority Business Enterprise) zapewnia modulowany start, co eliminuje szarpnięcia podczas uruchamiania maszyn. Standardowo montowany jest WOM o prędkości 540/540ECO, który umożliwia pracę przy niskim poziomie hałasu i małych wibracjach, nawet przy obrotach silnika wynoszących tylko 1560 obr/min. To pozwala zmniejszyć zużycie podzespołów i oszczędzać paliwo.

Dla zapewnienia maksymalnej wszechstronności, istnieje możliwość doinstalowania wałka synchro, który jest przydatny do sprzęgania z przyczepami z osią napędową lub do napędu niektórych siewników precyzyjnych. Dostępna jest również prędkość WOM 1000 obr/min.

Aby zapewnić maksymalną wszechstronność ciągnika, dostępne są także wymienne końcówki WOM. Dodatkowo, opcjonalnie można zainstalować przedni WOM o prędkości 1000 obr/min.

HYDRAULIKA I PODNOŚNIK

WYJĄTKOWA PRECYZJA Z MAKSYMALNĄ MOCĄ

Układ hydrauliczny typu open center wykorzystuje pompę o wydajności 54 l/min, która obsługuje podnośnik i rozdzielacze. W opcji dostępny jest układ z dwiema pompami, zapewniający obwodom i tylnemu podnośnikowi olej o wydajności 68 l/min. Dodatkowa, oddzielna pompa jest zawsze montowana dla wspomagania układu kierowniczego, zapewniając płynną jazdę nawet podczas korzystania z podnośnika i/lub rozdzielaczy suwakowych.

Standardowo montowane 3 tylne obwody oferują różne tryby działania, wszystkie z swobodnym powrotem oleju. Udźwig na ramionach tylnego podnośnika w wersji podstawowej wynosi 3000 kg, z siłownikami wspomagającymi udźwig wzrasta do 3600 kg.

Sterowanie podnośnikiem odbywa się zarówno mechanicznie, co zapewnia maksymalną precyzję kontroli siły, jak i elektronicznie, gdzie elektroniczne sterowanie współdziała z funkcją aktywnego tłumienia drgań.

Wraz z elektronicznym sterowaniem podnośnika, montowane są przyciski na błotnikach. Opcjonalnie dostępny jest również mocny podnośnik przedni o maksymalnym udźwigu 2100 kg. Modele 5D MY24 mogą być fabrycznie wyposażone w podstawowy zestaw do ładowacza czołowego (Light Kit) lub rozbudowany (Ready Kit).

HAMULCE

ZINTEGROWANY UKŁAD HAMULCOWY DLA MAKSYMALNEGO BEZPIECZEŃSTWA

Przednia i tylna oś modeli Deutz-Fahr 5D Stage V zostały specjalnie zaprojektowane i wyprodukowane przez koncern dla tego zakresu mocy, aby zapewnić dużą wytrzymałość i niezawodność.

Aby zapewnić skuteczne hamowanie wszystkimi kołami, przednia oś standardowo wyposażona jest w wielotarczowe hamulce w kąpieli olejowej.

W standardzie, 100% blokada mechanizmów różnicowych obu osi jest sterowana elektrohydraulicznie.

Istotne nowości dotyczą także układu hamulcowego, który został dostosowany do wymogów najnowszych maszyn i przyczep. Możliwy jest wybór między tradycyjnym układem hamulcowym a układem Dual Mode, zgodnymi z najnowszymi dyrektywami dotyczącymi bezpieczeństwa. Dodatkowo dostępne są pneumatyczny układ hamulcowy oraz układ przeznaczony dla przyczep z funkcją ABS.

KABINA

MAKSYMALNA WIDOCZNOŚĆ I WYGODA

Nowoczesny design 4-słupkowej kabiny wraz z monolityczną maską o obniżonym profilu i wyjątkowo dużą powierzchnią szyb zapewnia doskonałe pole widzenia, zarówno w dzień, jak i po zmroku. Dodatkowo, możliwe jest zamontowanie maksymalnie 4 przednich oraz 2 tylnych świateł roboczych bezpośrednio na kabinie, które dostępne są również w wersji LED.

Komfort pracy sięga najwyższego poziomu dzięki regulowanej kolumnie kierownicy oraz fotelowi kierowcy, który dostępny jest także w wersji z amortyzacją pneumatyczną.

Środowisko pracy jest niezmiennie komfortowe w każdych warunkach, dzięki niskiemu poziomowi hałasu, zastosowaniu wysokiej jakości materiałów oraz starannemu, ergonomicznemu rozmieszczeniu elementów sterowania.

Aby zapewnić maksymalną wszechstronność operacyjną, dach dostępny jest w różnych wersjach, w tym o niskim profilu, co zachowuje kompaktowe wymiary ciągnika, umożliwiające prowadzenie prac w sadach i winnicach. Alternatywnie dostępna jest wersja z dużą widocznością lub ze strukturą FOPS, niezbędną dla zastosowań w sektorze leśnym i w pracach z ładowaczem.

ZOBACZ INNE MODELE


Kontakt

Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, sugestie lub potrzebujesz wsparcia, jesteśmy tutaj, aby Ci pomóc.

Skontaktuj się z nami poprzez e-mail, telefon lub korzystając z formularza kontaktowego dostępnego na naszej stronie. 

Adres

Spytkowice 54
34-745 Spytkowice

biuro@kracik.pl
ph.kracik@gmail.com

882 091 119
604 294 393