SERIA 5
Silnik
ZAPROJEKTOWANY DLA ROLNICTWA
Nowe modele serii 5 zostały wyposażone w silniki 3- i 4-cylindrowe FARMotion 35 lub FARMotion 45, zapewniające dużą siłę uciągu przy znacznej zwrotności ciągnika. Spełniają one rygorystyczne normy emisji spalin Stage V i charakteryzują się wyjątkowo kompaktową budową. Nachylony profil pokrywy silnika zapewnia doskonałą widoczność z fotela oraz duży kąt skrętu kół. Dzięki elektronicznie sterowanemu układowi wtryskowemu Common Rail, pracującemu z ciśnieniem nawet do 2000 bar, osiągnięto optymalne spalanie, co przekłada się na obniżenie emisji szkodliwych substancji i szybką reakcję na nagły wzrost obciążenia. Modułowa budowa cylindrów oraz hydraulicznie regulowane zawory zapewniają większą niezawodność i ułatwiają obsługę. Dedykowana elektroniczna centralka (ECU) umożliwia zapamiętanie dwóch prędkości obrotowych silnika i utrzymywanie stałych obrotów nawet w przypadku zmiany obciążenia.
Krzywa momentu obrotowego uległa zmianie w porównaniu z poprzednimi modelami, co oznacza szybszą reakcję na zmiany obciążenia i wyższe osiągi przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Na przykład, model 5125 osiąga maksymalną moc 126 KM przy 2000 obr./min. Przy prędkości obrotowej WOM ECO (1600 obr./min) generuje moment obrotowy wynoszący 517 Nm i moc 115 KM, co stanowi 91% jego mocy maksymalnej.
Układ oczyszczania spalin obejmuje katalizator DOC, pasywny filtr cząstek stałych DPF oraz system SCR z AdBlue, co gwarantuje minimalne emisje i spełnienie norm emisji spalin.
Seria 5
Najbardziej wszechstronny w swojej klasie.
Modele serii 5 sprawdzają się doskonale w każdych warunkach dzięki wyjątkowemu pakietowi wyposażenia, między innymi: elektrohydrauliczne sterowanie napędem na cztery koła, blokadą mechanizmu różnicowego, WOM z czterema prędkościami, układ hydrauliczny o wydatku 90 l/min z maksymalnie czterema obwodami, przekładnia HML z trzema półbiegami i funkcją Automatic Powershift (APS), minireduktor i reduktor, duże koła ze stałymi lub regulowanymi obręczami. Krótko mówiąc, jest to idealny ciągnik dla każdego gospodarstwa.
NAPĘD
WYSOKIE OSIĄGI I MAKSYMALNA UNIWERSALNOŚĆ
W nowej serii 5 DEUTZ-FAHR oferowane są różne wersje układu napędowego. Możliwy jest wybór między rewersem mechanicznym a elektrohydraulicznym PowerShuttle z funkcją Stop&Go, co umożliwia sterowanie ciągnikiem za pomocą pedałów hamulca, bez konieczności używania pedału sprzęgła.
Ta funkcja zwiększa zwinność ciągnika, szczególnie podczas pracy z ładowaczem czołowym. Istnieje opcja wyboru liczby zakresów, a także wyposażenie w minireduktor i reduktor, co pozwala podwoić liczbę przełożeń do przodu i do tyłu, umożliwiając osiągnięcie minimalnej prędkości jazdy 300 m/h. Dostępne są skrzynie biegów z półbiegami Powershift (2 lub 3 półbiegi). Dodatkowo, w nowej serii wprowadzono funkcję Automatic Powershift (APS) w przekładni HML.
W każdym przypadku elektrohydrauliczne załączanie napędu na cztery koła oraz 100% blokada przedniego i tylnego mechanizmu różnicowego są dostępne we wszystkich modelach serii.
WOM
WSZECHSTRONNA OFERTA WYPOSAŻENIA
Płynne i precyzyjne załączanie i rozłączanie WOM odbywa się za pomocą elektrohydraulicznie sterowanego, niezależnego wielotarczowego sprzęgła mokrego – wszystko to za pomocą jednego przycisku. Z tyłu ciągnika dostępne są przyciski sterowania WOM na błotnikach. Napędzanie maszyn przebiega bez przeszkód w każdej sytuacji, a to dzięki dostępności różnych kombinacji prędkości (540 / 540-540E / 540-540E-1000-1000E) i wymiennym końcówkom wałka. WOM synchro dysponuje osobnym wałem, podobnie jak przedni WOM 1000 obr./min. Funkcja „AUTO WOM” zarządza pracą WOM automatycznie, zależnie od położenia tylnego podnośnika.
HYDRAULIKA I PODNOŚNIK
OSIĄGI I WYSOKA WYDAJNOŚĆ
Nowa seria 5 DEUTZ-FAHR jest w stanie sprostać wszystkim wymaganiom dzięki dwóm konfiguracjom układu hydraulicznego: z pojedynczą lub podwójną pompą o wydajności 55 lub 90 l/min, z dwoma lub trzema mechanicznie sterowanymi obwodami, regulatorem przepływu i swobodnym powrotem oleju.
Istnieje możliwość dodania jednego obwodu wł./wył., sterowanego elektrohydraulicznie przez przełącznik przy fotelu operatora. Wszystkie mechaniczne rozdzielacze dysponują blokadą dźwigni (np. stały przepływ oleju), realizowanym przez mechaniczną zapadkę w dźwigni sterującej. Tylny podnośnik DEUTZ-FAHR słynie z precyzji i efektywności w swojej kategorii.
Nowa seria 5 dysponuje mechanicznym podnośnikiem w wyposażeniu standardowym, ale opcjonalnie może otrzymać wersję sterowaną elektronicznie. Wariant elektroniczny posiada kilka wygodnych funkcji dodatkowych, takich jak ogranicznik maksymalnej wysokości, opuszczanie z niską prędkością, układ amortyzatora drgań i automatyczny WOM. Maksymalny udźwig tylnego podnośnika to ponad 5400 kg z trzypunktowym układem zawieszenia kategorii II. Ponadto, dostępny jest też montowany fabrycznie przedni podnośnik jednostronnego działania o udźwigu 2100 kg.
HAMULCE
DOSKONAŁE ODCZUCIA Z JAZDY I BEZKOMPROMISOWE BEZPIECZEŃSTWO
Obie wersje przedniej osi, zaprojektowane i wyprodukowane przez Deutz-Fahr, dysponują napędem na cztery koła i blokadą mechanizmu różnicowego z elektrohydraulicznym załączaniem. Ciągniki 5095, 5100 i 5105 są wyposażone w przednią oś o dopuszczalnym nacisku 2900 kg i maksymalnym kącie skrętu 50°, podczas gdy w modelach 5115 i 5125 obciążenie wynosi 3000 kg, a kąt skrętu 55°.
Funkcja Steering Double Displacement (SDD) jest dostępna na zamówienie we wszystkich modelach. Funkcja ta redukuje liczbę obrotów koła kierownicy o połowę, umożliwiając szybkie manewrowanie w ciasnych miejscach. Modele 5115 i 5125 można też wyposażyć w hydrauliczny hamulec postojowy, czyli mechaniczno-hydrauliczny układ działający ze stałą siłą na tylne tarcze hamulcowe w celu bezpiecznego zablokowania pojazdu na każdym wzniesieniu. Układ ten powoduje również obniżenie strat mocy przekładni o około 1,5 kW (2 KM).
Ulepszony osprzęt układu hamulcowego podnosi poziom bezpieczeństwa: wszystkie cztery koła dysponują hamulcami tarczowymi. Ponadto, przekrojowa oferta różnych układów hamulcowych przyczep sprawia, że seria 5 DEUTZ-FAHR przoduje pod względem bezpieczeństwa nawet w długotrwałym transporcie drogowym.
KABINA
TOPVISION – LUKSUSOWA CZTEROSŁUPKOWA KABINA
Widoczność na zewnątrz z fotela jest doskonała zarówno w dzień, jak i po zmroku, a to wszystko dzięki pochyłej, jednoczęściowej pokrywie silnika oraz maksymalnie 12 reflektorom roboczym LED (sześć z przodu + sześć z tyłu) montowanym w dachu.
Nowa kabina TopVision gwarantuje wysoki poziom komfortu za sprawą wprowadzenia innowacyjnych hydraulicznych Silent-Blocków, obniżających poziom wibracji o nawet 40% (w porównaniu z tradycyjnymi tulejami metalowo-gumowymi).
Odchylana, teleskopowa kolumna kierownicy, w połączeniu z amortyzowanym, regulowanym w kilku płaszczyznach fotelem, pozwoli każdemu operatorowi znaleźć swoją idealną pozycję do jazdy. Niski poziom hałasu, wysoka jakość materiałów i precyzyjny, ergonomiczny układ czynią tę kabinę oazą komfortu.
Kabinę można również wyposażyć we wspornik na monitory lub dodatkowe urządzenia, fotel pasażera, radio DAB, liczne gniazdka elektryczne oraz uchwyty na telefony i kubki.
ZOBACZ INNE MODELE
Kontakt
Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, sugestie lub potrzebujesz wsparcia, jesteśmy tutaj, aby Ci pomóc.
Skontaktuj się z nami poprzez e-mail, telefon lub korzystając z formularza kontaktowego dostępnego na naszej stronie.
Spytkowice 54
34-745 Spytkowice
biuro@kracik.pl
ph.kracik@gmail.com
882 091 119
604 294 393